Via Baltica - Észtország
2012.09.15. 22:17
Litvánia letudva, majd az igaz, hogy Riga volt a következő állomás, én most mégis Lettországgal, Tallinnal foglalkoznék inkább. Rigából Hansabussal jutottunk fel Tallinnba, nem is akárhogy. Bőr fotelek, asztallal, asztali lámpával, könyvespolccal (!), utaskísérővel.. Jó, ezek nem ingyen jártak az úthoz, de ár-érték arányban és egyébként is baromira megérte, itthon ehhez hasonlót egyik cég sem nyújt. Lenyűgöző elegancia, igényesség, és a tudat, hogy tényleg fontos számukra az utas, hiszen ez érződik abból, amit adnak.
Már csak a küllemével tiszteletet parancsol...
...az utastér meg aztán már tényleg csak a hab azon a bizonyos tortán.
Megérkeztünk, szuper. Egy dologgal viszont nem számoltam.. Gyakorlatilag minden másnap szakad az eső, de tényleg durván esik olyankor. Szóval dupla annyi időt kell ott lenni ahhoz, hogy felfedezd a várost.
Gyakorlatilag 10perc alatt ilyenné változhat az időjárás, még a ragyogó napsütésből is. Az, hogy ilyenkor a levegő lehűl kb. 18 fokra, az már mellékes.. Tehát amíg itthon 35-38 fokok tomboltak, hőmérők olvadtak le és sorba hulltak a sulinetesek a napszúrástól, addig nekem elő kellett vennem a hosszúnadrágomat és a pulóverem és, ha szerencsém volt, akkor a buszon ment még némi fűtés. Mindez Július elején, a nyár kellős közepén.
Megpróbálom tehát összeszedni azt a pár értékelhető képet, ami született...
Az esti órákban a Kadaka tee-hez kimentem meglesni a telepet, majd lőttem pár végzős buszt.
Ez a Lion's City mondjuk épp járatban jött.. Érdekes, hogy az összes TAK-os kocsinak egyedi (?) rendszáma van, tehát a három betű megegyezik a cég rövidítésével. Olyan lehet, mint Aradon a Pitonál a PTO, vagy mint BKV-s BPI-s, BPO-s mezők.
Ritka perverz monstrumok ám ezek a 8500-asok!! Nyár óta már itthon is lehet szokni a homlokfalat.. :)
Másnap is kimentem kicsit szétnézni..
Itthon senki nem akar ehhez hasonló dögöt megőrizni, bezzeg Ikarusa mindenkinek van ...
Bele lehet ebbe kötni egyáltalán? Tökéletes!
A megállópár neve "Kaja". A név, a környezet és a fény is pont ideális egy kis idő eltöltéséhez. Délután 'naposajtós' az összes városból jövő busz.
Scania L113CLB - Ez már majdnem túltesz az XMQ6127-es típusnéven..
Ezeknek még régebben pótkocsijuk is volt, azóta az egyik telepen rohadnak a pótok. Mondjuk a vonó felük sem fogják sokáig bírni, egy Jászkunos 415-ös jobb állapotban van, mint ezek..
Az öt darab 412-esek közül ma már csak 3-at használnak napi szinten. Egy valszeg anyagbánya, egy pedig az 'aranytartalék' szerepét tölti be.
SU 12 és 18 is van nekik, az 5 db 412-est és...
...Skodákat leszámítva.
Már az lenne furcsa, ha nem lenne Skoda trolijuk. A troligarázs egyébként a "Hipodroom" mellett van.
Nah, nézzünk el a "Mustamäe"-hez.
Éppen elállt az eső, végre használhatom a gépem..
Majd ezzel az 'aprósággal' gurultam le egy éjszaka alatt a litvánokhoz. Az gondolom nem látszik, hogy ezek is zsír új kocsik. Szóval 'szarul' megy az észteknek..
A végére pedig legyen néhány 'kéklámpás' is.
Szokatlan azért ez a piros csíkozás, tekintve, hogy nem tűzoltó.
Mi még az RS Octaviáknál tartunk, mikor az észtek már Superbbel járőröznek. Pár év múlva meg jön az ORFK-hoz egy rakat ex. észt Superb... :D
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.