Ikarus V134@Eger

2011.07.18. 15:54

2011. július 12-én újabb járművel gyarapodott az Agria Volán Helyi Üzemegysége. A változásokon átesett IKARUS V134 -es immáron a 11-ik teljes hosszában alacsony padlós busz Egerben, viszont az első, amely utastéri klímával van ellátva.

 

Második üzemnap. Délelőtt 11 óra 30 perc, 33°C. Mezőgép végállomásra érkezik az LWZ-972. Nem reteszelhető ablakok kerültek beépítésre, így boldog-boldogtalan első dolga, hogy felszáll, és eltépi az ablakot, függetlenül attól, hogy a Thermo King légkondicionáló 25-27°C-ra, vagyis épp kellemes hőmérsékletre hűti le az utasteret.

Nagyobb viszonylatjelző üveg került beépítésre, így már elhárult az akadálya annak, hogy a megrendelő igényeinek megfelelően nagyobb kijelző kerülhessen beépítésre.
Kisebb lett a homlokfali ajtó, aminek eredményeképp a lámpafészkek felső része magasabban, szinte a szélvédő alatt végződik.

Tesco áruház végállomáson.

Az utastér is átesett nem kevés változáson. Megújult a padló, a régebbi szürke helyett sokkal kellemesebb, kék borítást kapott.

A vakok és gyengénlátók számára fenntartott helyen egy plusz kapaszkodó került beépítésre, ami szinte "körbeöleli" az ülést.

Kényelmesen megközelíthető a hátsó ülés, nem kell több lépcsőfokot mászni, mint a konkurens gyártó járműcsodájánál. :)

A motorsátor oldalára helyezett kapaszkodó sokat segít zsúfoltság esetén az itt álló utasoknak.

Utastér hátulról előre. A sínes kapaszkodórendszer is újdonság.

A légkondicionáló berendezés kellemes hőmérsékletet csinált az utastérbe, a rövid megállótávok és az elsőajtós felszállási rend miatti hosszabb utascserék ellenére is.
 


Isri vezetőülés, rengeteg állítható funkcióval, hogy a vezető a lehető legkényelmesebben dolgozzon.

Az előző példányokból már ismert műszerfal.


Újdonság a fülkeajtóban kialakított tárolórekesz.

Az ajtók fölé LED-es visszajelzők kerültek beépítésre. Leszállási szándék jelzésekor zölden világít. Az ajtók nyitódása után "elcsendesül" a fénye, indításjelző működése közben pirosan villog, a tompított fényszóró mellett pedig a vésznyitó melletti két visszajelző fehéren világít.

A második ajtónál kialakított rámpa könnyen kezelhető. A képen látható kar fel emelésével egy vastag zsinórral tudjuk átbillenteni a rámpát, majd ugyanígy vissza.

 

A belső utastájékoztató kijelzőt elrejtették, sokkal igényesebb megoldás, bár ez a "Leszállás jelezve, Kocsi megáll" lámpa, ez gyász...

A hátfalról eltűntek a motortérajtó nyitó fogantyúk, változott a hátsó lökhárító formája is, ami különösen látványos az egri helyi flottaszínnel.

Összességében elmondható, hogy a busz csakis az előnyére változott, sokkal szebb és igényesebb az utastér, ergonomikus a vezetőtér, precízek az illesztések (habár az egyik takaróelemre nem mondható el a beltérben az utolsó ajtó után a tető sarkánál), a ZF-Ecolife váltó pedig hozza a tőle elvártakat az Euro5-ös Cummins motorral együtt, ahogyan a klímaberendezés is.

Hatalmas "LIKE", összevetve egy KXG-s vagy LLA rendszámos vassal, ég és föld a különbség.

További fotókért katt ide.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://csengessunk.blog.hu/api/trackback/id/tr63077294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemeza 2011.07.18. 19:07:20

Nem is láttam eddig a beltérről olyan fotót, ami a kijelző elrejtését mutatta volna.. A Wagen hält őő Leszállás jelezve, a kocsi megáll lámpa kerülhetne német mintára akár a kijelző két oldalára is szvsz. Hely van.

VerVal 2011.07.18. 20:20:59

Egyáltalán minek ez a tábla? Az utasok úgyis azt szokták meg, hogy az ajtó felett világít a zöld, oszt' jónapot..

bézséká 2011.07.18. 22:03:48

Totál felesleges az a lámpa szerintem. A LED-es visszajelzésnek hála a busz bármely részéről jól látható, hogy jelezték-e a leszállást.