DSC 8420

2013 első fotótúrája Erdélybe vezetett. Ilyenkor jönnek az újévi fogadalmak, miegymás.. Mindig megfogadom, hogy jövőre nem fogadok meg semmit, ez idén végre sikerült is. Kicsit másnaposan, de legalább baromi fáradtan január második napján elindultam, hogy a hét két munkanapját maximálisan ki tudjam használni, ugyanis a románoknál 3.-a az első munkanap. Az első napot Nagybányára, a másodikat Szatmárnémetire terveztem, ami persze nem így alakult. :D

Meglepő módon a délelőttöt végig aludtam, ami ahhoz vezetett, hogy Szatmárnémetiben éjszakáztam, így a szerdai nap első felében itt kerestem Ikarusokat. Nem is sikertelenül.

DSC 8359A legtöbben még FVJ-464-ként ismerték. Most helyköziznek vele Szatmárnémetiben.

DSC 8364ex.JSZ-373, szintén Szatmárnémeti, helyijárat.

DSC 8374ex.AVE-400 - A buszokon kb. senki nem utazik, mondjuk menetrendet sem láttam kitéve sehol. Vonalhálózati térképről meg ne is álmodjak..

A helyi állományt többnyire 260, 280, 263 (egy darab), Citelis 12 (az Ikarusok különb állapotban vannak) és néhány midi teszi ki. Ezen kívül biztos vannak még, én ennyit láttam.
Miután kioktatott a helyi főnök, hogy ők egy stratégiai vállalat, és a telepen lévő dolgok szigorúan cégtitoknak minősülnek (Aradon még örültek is, hogy mentünk..), elindultam a következő úticélom felé.

Szatmárnémeti után kész felüdülés volt Nagybánya: széles, rendezett utcák, nyugodt emberek..

DSC 8380Tagadhatatlanul Balkán. Amúgy az utolsó 260-as a városban.

A telepen megtudtam, hogy már csak 4 darab Ikarus van forgalomban, kettő 2 ajtós és egy 4 ajtós 280-as, valamint egy 260-as - a többi le van állítva. Helyüket -a már decemberben megérkezett- 20 darab, szinte full extrás SU 12 veszi át (fejléc), miután forgalomba helyezik őket. Már lassan egy hónapja állnak feladat nélkül, ki tudja, mikor kezdhetik el az első munkanapjukat..
További 10 troli is beszerzésre fog kerülni, szóval lassan Nagybányán is Solaris lesz a járművek meghatározó része.

Másnapra leesett vagy 10 centi hó is..

DSC 8432Az utolsó mohikánok egyike. Meglepően rendben van a kocsi.. Nem csoda, hogy még fut.

DSC 8448Nem egy Localo, de azért ilyennel is járhatna a Nógrád Egerbe. :D

DSC 8436Ja, közben lett egy renCCám is.

DSC 8446Trilex, ráncajtó.. Mi kell még? Ja, néhány fűtőtest.

DSC 8452A városban szaladgál még 20 db Conecto is. Ötletes ez a narancs színű fényezés. Itthon a törtfehér után elfogy az ihlet.. :(

DSC 8453Naaa, ez troli! Itthon meg a Ziura megy a recska..

DSC 8455Annyira ronda, hogy már tetszik, de komolyan!

DSC 8474Rabszállítás, román módra.

DSC 8476Erről csak egy autodel volt még Egerből..

DSC 8483Ő vajon mikor kerül ki a románokhoz?

Nagybánya és Szatmárnémeti Ikarusai - amit láttam:

Rendszám ex. Rendszám Típus Állapot
MM 05 BTH Ikarus 280.03 Forgalomból kivonva
MM 04 RTL Ikarus 280.02 Forgalomból kivonva
MM 05 RTL Ikarus 263.01 Forgalomból kivonva
MM 07 RTL Ikarus 263.01 Forgalomból kivonva
MM 04 KMV Ikarus 280.02 Forgalomban - még
MM 03 ACY Ikarus 260.02 Forgalomban - még
MM 12 BYA Ikarus 280.03 Forgalomban - még
MM 05 BTG Ikarus 280.03 Forgalomban - még
SM 75 BUS Ikarus 260 Forgalomban
SM 64 COD FVJ-464 Ikarus 263.01 Forgalomban
SM 03 GZU JSZ-373 Ikarus 280.02 Forgalomban
SM 33 BUS AVE-400 Ikarus 280.17 Forgalomban
SM 07 BUS FVJ-476 Ikarus 280.03 Forgalomban
SM 02 JMM AVE-227 Ikarus 260.06 Forgalomban

A bejegyzés trackback címe:

https://csengessunk.blog.hu/api/trackback/id/tr994998501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.