Ikarus V134@Eger
2011.07.18. 15:54
2011. július 12-én újabb járművel gyarapodott az Agria Volán Helyi Üzemegysége. A változásokon átesett IKARUS V134 -es immáron a 11-ik teljes hosszában alacsony padlós busz Egerben, viszont az első, amely utastéri klímával van ellátva.
Második üzemnap. Délelőtt 11 óra 30 perc, 33°C. Mezőgép végállomásra érkezik az LWZ-972. Nem reteszelhető ablakok kerültek beépítésre, így boldog-boldogtalan első dolga, hogy felszáll, és eltépi az ablakot, függetlenül attól, hogy a Thermo King légkondicionáló 25-27°C-ra, vagyis épp kellemes hőmérsékletre hűti le az utasteret.
Nagyobb viszonylatjelző üveg került beépítésre, így már elhárult az akadálya annak, hogy a megrendelő igényeinek megfelelően nagyobb kijelző kerülhessen beépítésre.
Kisebb lett a homlokfali ajtó, aminek eredményeképp a lámpafészkek felső része magasabban, szinte a szélvédő alatt végződik.
Tesco áruház végállomáson.
Az utastér is átesett nem kevés változáson. Megújult a padló, a régebbi szürke helyett sokkal kellemesebb, kék borítást kapott.
A vakok és gyengénlátók számára fenntartott helyen egy plusz kapaszkodó került beépítésre, ami szinte "körbeöleli" az ülést.
Kényelmesen megközelíthető a hátsó ülés, nem kell több lépcsőfokot mászni, mint a konkurens gyártó járműcsodájánál. :)
A motorsátor oldalára helyezett kapaszkodó sokat segít zsúfoltság esetén az itt álló utasoknak.
Utastér hátulról előre. A sínes kapaszkodórendszer is újdonság.
A légkondicionáló berendezés kellemes hőmérsékletet csinált az utastérbe, a rövid megállótávok és az elsőajtós felszállási rend miatti hosszabb utascserék ellenére is.
Isri vezetőülés, rengeteg állítható funkcióval, hogy a vezető a lehető legkényelmesebben dolgozzon.
Az előző példányokból már ismert műszerfal.
Újdonság a fülkeajtóban kialakított tárolórekesz.
Az ajtók fölé LED-es visszajelzők kerültek beépítésre. Leszállási szándék jelzésekor zölden világít. Az ajtók nyitódása után "elcsendesül" a fénye, indításjelző működése közben pirosan villog, a tompított fényszóró mellett pedig a vésznyitó melletti két visszajelző fehéren világít.
A második ajtónál kialakított rámpa könnyen kezelhető. A képen látható kar fel emelésével egy vastag zsinórral tudjuk átbillenteni a rámpát, majd ugyanígy vissza.
A belső utastájékoztató kijelzőt elrejtették, sokkal igényesebb megoldás, bár ez a "Leszállás jelezve, Kocsi megáll" lámpa, ez gyász...
A hátfalról eltűntek a motortérajtó nyitó fogantyúk, változott a hátsó lökhárító formája is, ami különösen látványos az egri helyi flottaszínnel.
Összességében elmondható, hogy a busz csakis az előnyére változott, sokkal szebb és igényesebb az utastér, ergonomikus a vezetőtér, precízek az illesztések (habár az egyik takaróelemre nem mondható el a beltérben az utolsó ajtó után a tető sarkánál), a ZF-Ecolife váltó pedig hozza a tőle elvártakat az Euro5-ös Cummins motorral együtt, ahogyan a klímaberendezés is.
Hatalmas "LIKE", összevetve egy KXG-s vagy LLA rendszámos vassal, ég és föld a különbség.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.