Via Baltica - Finnország
2012.10.12. 10:29
Hat napi Tallinban ázás közben egy napra átnéztem Helsinkibe, hajóval. Tettem mindezt úgy, hogy világ életemben rettegtem hajóra ülni, már attól rosszul voltam, ha láttam egy ringatózó hajót a vízen. Sebaj, egyszer élünk. Indulás előtti napon (mit ad Isten...) esett az eső, fotózni, mászkálni nem volt semmi kedvem. Nap végére annyira össze tudtam szedni magam, hogy kinézzek a kikötőbe, mégis milyen "ócskavasra" kell másnap felszállnom. Megdöbbenten álltam a váró ablakában, miközben próbáltam feldolgozni a látványt. Gondoltam, hogy baromi nagy lesz, de erre nem voltam felkészülve. Az utazás során korlátlan mennyiségű ingyen kaja járt a jegyhez, 5 tele tányér kaja alatt odaértünk Helsinkibe.
Érkezés után bevonszoltam magam a vasútig, vettem napijegyet - kb ennyit költöttem egész nap. Kaját még Tallinban csomagoltam magamnak, nem akartam sokat költeni a finneknél. Ygor szerint a vasúthoz több cég is jár csili-vili EAG-okkal, itt kezdtem a napot. Tekintve, hogy akkor itthon épp 40 fokok voltak, én pulcsiban meg hosszú gatyában is sz?rráfagytam... :D
Hááát, nem egy W50-es IFA.. :)))
A helsinki helyi közlekedést több cég bonyolítja, EAG-okat a a HSL HRT (fővállalkozó), Nobina, a Veolia, a Westendin Linja, és a Helsingin Bussiliikenne.
Majd' fél óráig csak Skandináv dögök jöttek, utána jött az első EAG, a Nobinától..
...amit egy Veoliás követett. Ezután felpörögtek az események, szinte percenként jöttek az Egyedik.
A metró valami miatt épp nem járt, ahogy néztem, a 99-es pótolta. Jó sok Ikarussal.. :)
A végén már ajtósból is jók voltak a kiforduló buszok.
A vasútállomás túloldalán is van egy buszállomás, ott sokkal 'hígabb' volt a felhozatal.
A finneknek is tökéletes, csak a magyaroknak nem? Érdekes...
Hamar meguntam, dél körül átgurultam a Tapiolához, Espooba. Mire leszálltam, eleredt az eső, legközelebb teszek rá egy mixet.. :D
Szerencsére a megálló egy bevásárló központ (?) alatt van, ezért nem áztam el ismét, csak vázig fagytam.. Legalább az érkezőket meg tudtam lőni.
Amit elqrtam, azon tudtam szépíteni egy kisebb sprint után, az épület túlvégén.
Erre azóta sem találok szavakat..
'Kockamerci' beütés az megvan, de az egész az csak Volvo.
WTF? Már a finneknél is futnak a túlméretezett cipősdobozok.. :/
Az eső elállt, kerestem másik helyet..
Rombolnak a vasak!
Délután ajtósból jók a Kamppi felől érkező buszok. Maga a végállomás 3 szintes, ebből 2 a felszín alatt van. Még talán metró is van, el lehet képzelni a méreteit..
Scania L94UB / Kiitokori CityStar - 2003.
Egész nap ez volt az egyetlen busz, ami talán sérülésmentes volt. Ez is nyilván csak azért ép még, mert nemrég lett fényezve. Mostanra biztos meg lett húzva vagy 3 helyen...
A hűtőrács mögött is villogó.. :)
A fene sem gondolta volna, hogy az első képeim lesznek az utolsók a Westendines vasakról..
Szépek, modernek, és sok van belőlük. Érdekes, hogy amíg nálunk ragaszkodnak a LF kocsikhoz, Helsinkiben nem, vagy csak nagyon kevés LF-et láttam, viszont LE rengeteg volt.
Aki szemfüles, az két EAG-ot is láthat a képen. :)
Hibrid 7700-as indul a vasútállomásról. Egész pofás élőben ez a járgány.
Naplemente, Baltikum, Szerelem..
Hajó. Vagy mégsem?
A Westendin Linja azóta csődbe ment, sok kocsit árulnak. Volt néhány Egyedi darabjuk, sajnálnám, ha az egész flotta az enyészeté lenne.. :(((
Óriási köszönet Ygornak a segítségért!!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.