Via Baltica - Finnország

2012.10.12. 10:29

DSC 5288Hat napi Tallinban ázás közben egy napra átnéztem Helsinkibe, hajóval. Tettem mindezt úgy, hogy világ életemben rettegtem hajóra ülni, már attól rosszul voltam, ha láttam egy ringatózó hajót a vízen. Sebaj, egyszer élünk. Indulás előtti napon (mit ad Isten...) esett az eső, fotózni, mászkálni nem volt semmi kedvem. Nap végére annyira össze tudtam szedni magam, hogy kinézzek a kikötőbe, mégis milyen "ócskavasra" kell másnap felszállnom. Megdöbbenten álltam a váró ablakában, miközben próbáltam feldolgozni a látványt. Gondoltam, hogy baromi nagy lesz, de erre nem voltam felkészülve. Az utazás során korlátlan mennyiségű ingyen kaja járt a jegyhez, 5 tele tányér kaja alatt odaértünk Helsinkibe.

Érkezés után bevonszoltam magam a vasútig, vettem napijegyet - kb ennyit költöttem egész nap. Kaját még Tallinban csomagoltam magamnak, nem akartam sokat költeni a finneknél. Ygor szerint a vasúthoz több cég is jár csili-vili EAG-okkal, itt kezdtem a napot. Tekintve, hogy akkor itthon épp 40 fokok voltak, én pulcsiban meg hosszú gatyában is sz?rráfagytam... :D

DSC 5215Hááát, nem egy W50-es IFA.. :)))

A helsinki helyi közlekedést több cég bonyolítja, EAG-okat a a HSL HRT (fővállalkozó), Nobina, a Veolia, a Westendin Linja, és a Helsingin Bussiliikenne.

DSC 5223Majd' fél óráig csak Skandináv dögök jöttek, utána jött az első EAG, a Nobinától..

DSC 5243...amit egy Veoliás követett. Ezután felpörögtek az események, szinte percenként jöttek az Egyedik.

DSC 5297A metró valami miatt épp nem járt, ahogy néztem, a 99-es pótolta. Jó sok Ikarussal.. :)

DSC 5331A végén már ajtósból is jók voltak a kiforduló buszok.

DSC 5332A vasútállomás túloldalán is van egy buszállomás, ott sokkal 'hígabb' volt a felhozatal.

DSC 5335A finneknek is tökéletes, csak a magyaroknak nem? Érdekes...

Hamar meguntam, dél körül átgurultam a Tapiolához, Espooba. Mire leszálltam, eleredt az eső, legközelebb teszek rá egy mixet.. :D

DSC 5353Szerencsére a megálló egy bevásárló központ (?) alatt van, ezért nem áztam el ismét, csak vázig fagytam.. Legalább az érkezőket meg tudtam lőni.

DSC 5362Amit elqrtam, azon tudtam szépíteni egy kisebb sprint után, az épület túlvégén.

DSC 5365Erre azóta sem találok szavakat..

DSC 5366'Kockamerci' beütés az megvan, de az egész az csak Volvo.

DSC 5368WTF? Már a finneknél is futnak a túlméretezett cipősdobozok..  :/

Az eső elállt, kerestem másik helyet..

DSC 5397Rombolnak a vasak!

DSC 5408Délután ajtósból jók a Kamppi felől érkező buszok. Maga a végállomás 3 szintes, ebből 2 a felszín alatt van. Még talán metró is van, el lehet képzelni a méreteit..

DSC 5415Scania L94UB / Kiitokori CityStar  - 2003.

DSC 5419Egész nap ez volt az egyetlen busz, ami talán sérülésmentes volt. Ez is nyilván csak azért ép még, mert nemrég lett fényezve. Mostanra biztos meg lett húzva vagy 3 helyen...

DSC 5427A hűtőrács mögött is villogó.. :)

DSC 5429A fene sem gondolta volna, hogy az első képeim lesznek az utolsók a Westendines vasakról..

DSC 5435Szépek, modernek, és sok van belőlük. Érdekes, hogy amíg nálunk ragaszkodnak a LF kocsikhoz, Helsinkiben nem, vagy csak nagyon kevés LF-et láttam, viszont LE rengeteg volt.

DSC 5436Aki szemfüles, az két EAG-ot is láthat a képen. :)

DSC 5452Hibrid 7700-as indul a vasútállomásról. Egész pofás élőben ez a járgány.

DSC 5465Naplemente, Baltikum, Szerelem..

DSC 5471Hajó. Vagy mégsem?

A Westendin Linja azóta csődbe ment, sok kocsit árulnak. Volt néhány Egyedi darabjuk, sajnálnám, ha az egész flotta az enyészeté lenne.. :(((

Óriási köszönet Ygornak a segítségért!!

A bejegyzés trackback címe:

https://csengessunk.blog.hu/api/trackback/id/tr34833684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása