Erdély, avagy hova kerülnek az Ikarusaink?
2013.01.04. 20:35
2013 első fotótúrája Erdélybe vezetett. Ilyenkor jönnek az újévi fogadalmak, miegymás.. Mindig megfogadom, hogy jövőre nem fogadok meg semmit, ez idén végre sikerült is. Kicsit másnaposan, de legalább baromi fáradtan január második napján elindultam, hogy a hét két munkanapját maximálisan ki tudjam használni, ugyanis a románoknál 3.-a az első munkanap. Az első napot Nagybányára, a másodikat Szatmárnémetire terveztem, ami persze nem így alakult. :D
Meglepő módon a délelőttöt végig aludtam, ami ahhoz vezetett, hogy Szatmárnémetiben éjszakáztam, így a szerdai nap első felében itt kerestem Ikarusokat. Nem is sikertelenül.
A legtöbben még FVJ-464-ként ismerték. Most helyköziznek vele Szatmárnémetiben.
ex.JSZ-373, szintén Szatmárnémeti, helyijárat.
ex.AVE-400 - A buszokon kb. senki nem utazik, mondjuk menetrendet sem láttam kitéve sehol. Vonalhálózati térképről meg ne is álmodjak..
A helyi állományt többnyire 260, 280, 263 (egy darab), Citelis 12 (az Ikarusok különb állapotban vannak) és néhány midi teszi ki. Ezen kívül biztos vannak még, én ennyit láttam.
Miután kioktatott a helyi főnök, hogy ők egy stratégiai vállalat, és a telepen lévő dolgok szigorúan cégtitoknak minősülnek (Aradon még örültek is, hogy mentünk..), elindultam a következő úticélom felé.
Szatmárnémeti után kész felüdülés volt Nagybánya: széles, rendezett utcák, nyugodt emberek..
Tagadhatatlanul Balkán. Amúgy az utolsó 260-as a városban.
A telepen megtudtam, hogy már csak 4 darab Ikarus van forgalomban, kettő 2 ajtós és egy 4 ajtós 280-as, valamint egy 260-as - a többi le van állítva. Helyüket -a már decemberben megérkezett- 20 darab, szinte full extrás SU 12 veszi át (fejléc), miután forgalomba helyezik őket. Már lassan egy hónapja állnak feladat nélkül, ki tudja, mikor kezdhetik el az első munkanapjukat..
További 10 troli is beszerzésre fog kerülni, szóval lassan Nagybányán is Solaris lesz a járművek meghatározó része.
Másnapra leesett vagy 10 centi hó is..
Az utolsó mohikánok egyike. Meglepően rendben van a kocsi.. Nem csoda, hogy még fut.
Nem egy Localo, de azért ilyennel is járhatna a Nógrád Egerbe. :D
Ja, közben lett egy renCCám is.
Trilex, ráncajtó.. Mi kell még? Ja, néhány fűtőtest.
A városban szaladgál még 20 db Conecto is. Ötletes ez a narancs színű fényezés. Itthon a törtfehér után elfogy az ihlet.. :(
Naaa, ez troli! Itthon meg a Ziura megy a recska..
Annyira ronda, hogy már tetszik, de komolyan!
Erről csak egy autodel volt még Egerből..
Ő vajon mikor kerül ki a románokhoz?
Nagybánya és Szatmárnémeti Ikarusai - amit láttam:
Rendszám | ex. Rendszám | Típus | Állapot |
MM 05 BTH | Ikarus 280.03 | Forgalomból kivonva | |
MM 04 RTL | Ikarus 280.02 | Forgalomból kivonva | |
MM 05 RTL | Ikarus 263.01 | Forgalomból kivonva | |
MM 07 RTL | Ikarus 263.01 | Forgalomból kivonva | |
MM 04 KMV | Ikarus 280.02 | Forgalomban - még | |
MM 03 ACY | Ikarus 260.02 | Forgalomban - még | |
MM 12 BYA | Ikarus 280.03 | Forgalomban - még | |
MM 05 BTG | Ikarus 280.03 | Forgalomban - még | |
SM 75 BUS | Ikarus 260 | Forgalomban | |
SM 64 COD | FVJ-464 | Ikarus 263.01 | Forgalomban |
SM 03 GZU | JSZ-373 | Ikarus 280.02 | Forgalomban |
SM 33 BUS | AVE-400 | Ikarus 280.17 | Forgalomban |
SM 07 BUS | FVJ-476 | Ikarus 280.03 | Forgalomban |
SM 02 JMM | AVE-227 | Ikarus 260.06 | Forgalomban |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.